Toneelvereniging Varia

Wordt lid!

Historie

Toneelvereniging Varia bestaat al behoorlijk lang. Op 8 januari 1873 is de vereniging in Vlaardingen opgericht met de naam: 'Toneel- en Letterlievende Vereniging Varia'. Dat is een behoorlijke mond vol. Dus tegenwoordig laten we het bij 'Toneelvereniging Varia' of 'Varia'. Er is een rijke geschiedenis met bijzondere voorstellingen in de zaal 'Harmonie', later onderdeel van de Stadsgehoorzaal, mét een groots bal na.

Sinds 1873 zijn er veel voorstellingen opgevoerd, van drama tot blijspel en van klucht tot thriller, alle genres zijn gespeeld. De vorige decennia waren dat vooral blijspelen en kluchten. Sinds 2012 zijn we een nieuwe weg ingeslagen en proberen met onze toneelstukken het publiek te verrassen, overdonderen en te vermaken.

Toneelstukken

Harvey

Wat zou jij doen als je een wit konijn van 1 meter 86 ziet? Elwood P. Dowd blijft er in elk geval rustig onder en vindt in hem een vriend. De zus van Elwood en haar dochter zijn het echter beu en nemen maatregelen. De zus gaat naar een psychiatrische kliniek, maar dat verloopt niet zoals ze verwacht. Een beroemde psychiater en zijn leerling buigen zich over de zaak en komen tot verrassende conclusies.

Neem een kijkje in het huis van Elwood en zijn zus en smul van de intriges in de kliniek. In ‘Harvey’ val je van de ene verbazing in de ander, tot op het punt dat jij je ook gaat afvragen of dat witte konijn daadwerkelijk bestaat.

Auteur: Mary Chase

Regie: Mario Cramer

Spelers: Anouk van Buuren, Lars Bol, Leslie van Toor, Nancy van der End-van der Sman, Erwin van Keulen, Jack Koster, Lijanne Edelijn, Irene Kraak, Gwensley Paula, Soraya Visser en Monica de Visser.

Harvey

Repetities & voorstellingen